Efekty kulinarnego projektu Od pola na wrocławski stół to początek otwarcia się wrocławskich restauratorów na lokalne, rodzinne rynki produktów zarówno tych nieprzetworzonych jak i przetworzonych.
Na ostateczne rezultaty partnerskiego projektu kulinarnego podczas, którego poznawali się lokalni wytwórcy z restauratorami jeszcze pewnie poczekamy. Ma nim być stała współpraca i relacje żywnościowe pomiędzy gastronomicznymi destynacjami miasta Wrocław a okalającym go regionem. Dlatego planujemy już kontynuację projektu w kolejnych latach.
Dzięki możliwości poznania się, obie strony dowiedziały się o swoich potrzebach i możliwościach. Zaplanowane działania bez wątpienia ułatwiły realizację podstawowego celu zielonego ładu jakim jest skracanie łańcucha dostaw. Spotkania i imprezy jak Jem – lokalnie przyczyniły się bowiem do wymiany wiedzy o sobie i doświadczeń oraz promocji zrównoważonej żywności, których efektem są materiały marketingowe, które możemy wykorzystać do działań promocyjnych i prowadzenia kampanii reklamowych. Pomagają w budowaniu świadomości wśród mieszkańców Dolnego Śląska o produktach lokalnych dostępnych w regionie, które są istotnym elementem w zakresie zrównoważonego żywienia oraz nie marnowania żywności.
Do efektów projektu przyczyniających się do rozpowszechniania idei bezpieczeństwa żywnościowego mieszkańców Dolnego Śląska należą:
Wyjątkowy przewodnik kulinarny prezentujący wybrane destynacje kulinarne, w tym produkty certyfikowane znakiem Kraina Łęgów Odrzańskich POLECA
4 filmy promujące producentów i restauratorów. Każdy o innej tematyce, promujące produkty lokalne i wpływające na postawy konsumenckie.
Doskonałe uzupełnienie idei Slowłęgu
Pojawienie się produktów z Krainy Łęgów Odrzańskich na stołach wrocławskich restauracji, to doskonała okazja do zaproszenia mieszkańców, turystów mieszkających i odwiedzających miasto Wrocław, do wizyty na naszym nadodrzańskim obszarze. Turyści i mieszkańcy coraz częściej poszukują dodatkowego impulsu do wypadu za miasto na rowery, kajaki lub na spacery. Dlatego w uzupełnieniu turystyki aktywnej promujemy ideę turystyki zrównoważonej w ramach marki „SlowŁęg”, gdzie wspólnie skupiamy się na włączeniu w ofertę turystyczną zasobów lokalnych i budowaniu turystyki tematycznej, zaangażowanej, opartej o doświadczenie i pozytywne emocje.
INFORMACJA O PROJEKCIE PARTNERSKIM
Tytuł projektu: | „Od pola na wrocławski stół” | ||
Program: | Program Rozwoju Obszarów Wiejskich 2014-2020 | ||
Plan Działania: | Krajowa Sieć Obszarów Wiejskich | ||
Priorytet KSOW: | Wspieranie organizacji łańcucha dostaw żywności, w tym przetwarzania i wprowadzania do obrotu produktów rolnych, promowanie dobrostanu zwierząt i zarządzania ryzykiem w rolnictwie (Priorytet 3) | ||
Cel KSOW: | Zwiększenie udziału zainteresowanych stron we wdrażaniu inicjatyw na rzecz rozwoju obszarów wiejskich (Cel 1) | ||
Działanie KSOW: | Ułatwianie wymiany wiedzy pomiędzy podmiotami uczestniczącymi w rozwoju obszarów wiejskich oraz wymiana i rozpowszechnianie rezultatów działań na rzecz tego rozwoju (Działanie 6) | ||
Temat KSOW: | Rozwój lokalny – wymiana lub upowszechnianie wiedzy i doświadczeń (Temat 4) | ||
Realizatorzy: | 1. | Gmina Wrocław | – Lider operacji |
2. | Dolnośląska Izba Rolnicza – jednostka organizacyjna samorządu rolniczego województwa dolnośląskiego | – Partner operacji | |
3. | Lokalna Grupa Działania “Kraina Łęgów Odrzańskich” – stowarzyszenie | – Partner operacji | |
Termin realizacji: | 01.02.2023 r. – 27.10.2023 r. | ||
Budżet operacji: | 125 154,03 zł | ||
Wysokość pomocy: | 102 951,00 zł | ||
Działania projektowe: | 1. Opracowanie przewodnika kulinarnego “Od pola na wrocławski stół”, stanowiącego kompendium wiedzy na temat produktów regionalnych oraz wrocławskiej gastronomii. Przewodnik w formie darmowego eBooka do pobrania.
2. Opracowanie merytoryczne i graficzne informacji publikowanych w Internecie i mediach społecznościowych, a także przygotowanie graficzne plakatu promującego weekend kulinarny „od pola na wrocławski stół”. 3. Produkcja 4 spotów promocyjnych. 4. Przeprowadzenie kampanii informacyjno – promocyjnej w Internecie i mediach społecznościowych – kampania Facebook Ads. 5. Produkcja 4 filmów informacyjno – edukacyjnych. 6. Przeprowadzenie kampanii informacyjno – edukacyjnej na temat strategii od pola do stołu, mające na celu podniesienie świadomości konsumentów w zakresie zrównoważonego żywienia – kampania Facebook Ads. 7. Organizacja spotkania mającego na celu zapoznanie ze sobą regionalnych wytwórców z wrocławskimi restauratorami. 8. Organizacja spotkania dla osób do 35 roku życia, mieszkających na obszarach wiejskich w celu aktywizacji tych osób do zakładania własnych działalności gospodarczych albo rozszerzenia istniejących, w kierunku rozwoju produktu lokalnego. |
||
Grupa docelowa: | – mieszkańcy Dolnego Śląska, którzy dzięki projektowi i zaplanowanym działaniom, poznają oryginalne produkty regionalne i ekologiczne. Dotarcie do szerokiej grupy odbiorców ma na celu podniesienie świadomości konsumentów w zakresie zrównoważonego żywienia oraz nie marnowania żywności.
– regionalni rolnicy/producenci oraz wrocławscy restauratorzy. – osoby do 35 roku życia mieszkające na obszarach wiejskich, w celu aktywizacji tych osób do zakładania własnych działalności gospodarczych albo rozszerzenia istniejących, w kierunku rozwoju produktu lokalnego. |