Utworzenie Centrów Produktów i Usług Lokalnych – CENPROLOK
„Utworzenie Centrów Produktów i Usług Lokalnych – CENPROLOK” – to projekt współpracy pomiędzy czteroma dolnośląskimi Lokalnymi Grupami Działania.
Finansowanie: Projekt współpracy „Utworzenie Centrów Produktów i Usług Lokalnych – CENPROLOK” finansowany jest ze środków Unii Europejskiej w ramach poddziałania 19.3 „Przygotowanie i realizacja działań w zakresie współpracy z lokalną grupą działania” w ramach działania „Wsparcie dla rozwoju lokalnego w ramach inicjatywy LEADER” objętego Programem Rozwoju Obszarów Wiejskich na lata 2014-2020.
Partnerzy projektu:
- Stowarzyszenie Lokalna Grupa Działania “Wrzosowa Kraina”, ul. Trzebnicka 7A-7B, lokal 4/2, 59-140 Chocianów – Lider projektu, wrzosowakraina.pl.
- Stowarzyszenie Lokalna Grupa Działania “Kraina Łęgów Odrzańskich”, Rynek 5B, 59-330 Ścinawa, pl.
- Lokalna Grupa Działania „Partnerstwo Ducha Gór”, Konstytucji 1 maja 9 lokal użytkowy 2, 58-530 Kowary, duchgor.org.
- Stowarzyszenie „Lokalna Grupa Działania Partnerstwo Kaczawskie”, Mściwojów 54, 59-407 Mściwojów, partnerstwokaczawskie.pl.
Cel projektu współpracy:
Wsparcie i promocja produktów i usług lokalnych poprzez stworzenie Centrów produktów i usług lokalnych.
Działania w projekcie:
- Stworzenie Centrów Produktów i Usług Lokalnych zlokalizowanych w:
– miejscowości Chocianów, gmina Chocianów
– miejscowości Ścinawa, gmina Ścinawa
– miejscowości Podgórzyn, gmina Podgórzyn
– miejscowości Dobków, gmina Świerzawa.
- Centra będą mieć funkcje wystawienniczo-konferencyjno-szkoleniowe.
- Centra Produktów i Usług Lokalnych pozwolą na rozwój tożsamości społeczności wiejskiej, zachowanie dziedzictwa kulturowego i specyfiki obszarów wiejskich oraz wpłyną na wzrost atrakcyjności turystycznej i inwestycyjnej obszarów wiejskich
Rezultaty:
- Stworzenie Centrów Produktów i Usług Lokalnych, które przyczynią się do wzmocnienia czterech marek lokalnych na obszarze LGD „Wrzosowa Kraina”, LGD „Łęgi Odrzańskie”, LGD Partnerstwo „Ducha Gór” oraz LGD „Partnerstwo Kaczawskie”.
- Zwiększenie promocji produktów i usług lokalnych z obszaru czterech partnerów poprzez: stworzenie oferty usług i produktów lokalnych opartych o lokalne zasoby.
- Wymiana doświadczeń czterech partnerów w zakresie budowania i wdrażania marek lokalnych na Dolnym Śląsku.
Docelowe grupy podmiotów projektu:
Projekt skierowany jest do mieszkańców i turystów.