Budowa sieci dystrybucji produktów lokalnych poprzez innowacyjne szafy vendingowe
Początki pomysłu sięgają 2021 roku kiedy rozpoczęliśmy równocześnie dwa projekty:
1) Budowa Odrzańskiego Centrum Produktów Lokalnych Krainy Łęgów Odrzańskich;
2) Zakup i montaż szaf vendingowych w Krainie Łęgów Odrzańskich


VENDOR – Vending otwarty na świat

Co przyświecało w podjęciu decyzji realizacji projektu startup ?
Potrzeby
- Zapotrzebowanie rynkowe –popyt na wyroby tradycyjne, produkty lokalne, w tym związane z kuchnią tradycyjną w innowacyjnej formie
- Zapytania wytwórców/producentów – poszukiwanie sposobów sprzedaży i zwiększenia sprzedaży produktów ;
- Rozwój turystyki – dostęp do produktów w otoczeniu tras turystycznych (rowerowych , kajakowych, pieszych);
- Potrzeba biznesowa –zwiększenie dostępności do produktów za pomocą aplikacji internetowej a co za tym idzie zwiększenie ich sprzedaży;
- Organizacyjna – stworzenie narzędzi internetowych do obsługi powstałej bazy logistycznej, dystrybucyjnej produktów.
Cele
- Stworzenie warunków do obrotu produktami lokalnymi;
- Stworzenie i koordynacja kanałów dystrybucji ;
- Umożliwienie magazynowania produktów przetworzonych ;
- Kreowanie nowych produktów lokalnych przy współpracy z Inkubatorami;
- Utworzenie kompleksowej oferty turystycznej
- Zwiększenie sprzedaży produktów lokalnych a co za tym idzie zwiększenie dochodów organizacji
Interesariusze
Osoby lub grupa osób mogące mieć oczekiwania, które trzeba spełnić przygotowując projekt. (warto tu sobie odpowiedzieć na pytanie dla kogo my to robimy?)
Kogo warto wziąć pod uwagę:
- Użytkownika projektu: osobę, która będzie korzystać z tego, co powstanie w momencie stworzenia projektu. Wspólnicy Spółki , podmioty współpracujące/partnerzy Lokalnej Grupy Działania oraz potencjalni Twórcy/Producenci
- Zespół projektowy: wszyscy, którzy będą coś robić na rzecz projektu. (pracownicy Spółki, Stowarzyszenia LGD )
- Dostawcy, od nich zależy jakość projekt i warto ich uwzględnić (dobrze dobrać wykonawców)
- Turyści podróżujący trasami turystycznymi
- mieszkańcy Dolnego Śląska – dostęp do zdrowej i ekologicznej żywności
- Potencjalni klienci wyrobów ( dietetycy, foodtrucki, sprzedawcy )
- Partnerze biznesowym OT/VR nawiązującego współpracę ze startupem
- Organizator projektu akceleracyjnego
Kto będzie operatorem powstałej sieci Dystrybucji ?
Operatorem będzie spółka: Łęgi Odrzańskie spółka z o.o. z siedzibą w Ścinawie, ul. Legnicka 12, 59-330 Ścinawa, zarejestrowana przez Sąd Rejonowy dla Wrocławia-Fabrycznej we Wrocławiu, XIX Wydział Gospodarczy KRS, pod numerem 0001130361,
Spółka której głównym udziałowcem jest Stowarzyszenie Lokalna Grupa Działania Kraina Łęgów Odrzańskich
Zespół projektowy
Jarosław Paczkowski – koordynator Projektu
Trójsektorowiec z uwagi na przebieg kariery zawodowej, która zahaczała o każdy sektor: społeczny, publiczny i biznes. Obecnie Prezes Stowarzyszenia LGD Kraina Łęgów Odrzańskich – w stowarzyszeniu reprezentuje biznes turystyczny – prowadzi jednoosobową działalność gospodarczą pod nazwą Meander. Stara się, żeby podejmowane decyzje prowadziły do rozwoju produktów i usług w kierunku budowy marki Krainy Łęgów Odrzańskich i Szlaku Odry. Uważa, że tylko wzajemne sieci ścisłych powiązań mogą zbudować silną markę obszaru, żeby móc rywalizować o klienta. Absolwent Uniwersytetu Wrocławskiego na kierunku Ochrona Środowiska. Dzięki ukończeniu interdyscyplinarnych studiów doskonale rozumie wartości, jakie mają lokalne zasoby przyrodniczo-kulturowe w tworzeniu odpowiedzialnego biznesu.
Jacek Zygmunt – specjalista do spraw informatycznych i wizualnych
Absolwent Akademii Sztuk Pięknych we Wrocławiu. Od prawie dwudziestu lat zajmuje się szeroko pojętym projektowaniem nowych i tradycyjnych mediów oraz tzw. architekturą informacji pod marką skandha. Jest twórcą i autorem paruset logotypów, “brandów” oraz systemów identyfikacji wizualnej dla firm, instytucji oraz osób fizycznych. Swoją pracą zawodową obejmuje praktycznie każdy obszar z zakresu projektowania i przetwarzania działań wizualnych, w tym www.szlakodry.pl . Miał i ma przyjemność współpracować z czołowymi polskim instytucjami kultury oraz największymi miastami w Polsce. Prywatnie wspiera inicjatywy edukacyjne z obszaru ekologii, ratowania zabytków, nowych technologii oraz działań na rzecz sztuki – szczególnie dzieci i młodzieży. W roku 2021 otrzymał prestiżowy tytuł “Anioła Kościoła Pokoju w Świdnicy” za pracę na rzecz upowszechniania wiedzy i ratowania obiektu UNESCO w Świdnicy. Członek kapituły znaku Kraina Łęgów Odrzańskich POLECA
Justyna Wojciechowska – marketer
Pomaga biznesom w budowaniu ich wizerunku i docieraniu do ich klientów przy użyciu skutecznej komunikacji oraz działań marketingowych i eventowych. W październiku 2013 roku jej zainteresowanie marketingiem i organizacją wydarzeń przybrało nową formę. Wystartowało SkyRocket marketing & events, a w 2018 roku zainicjowała projekt networkingowo-warsztatowy Rakieta do Biznesu. Ostatnie kilka lat to twórczy okres przy projektach związanych z turystyką i ekologią: tworzenie marek i projektowanie dla nich kampanii promocyjnych, kontakt z mediami, organizacja szkoleń, konferencji i eventów. Wiele doświadczeń, w tym opracowanie strategii marketingowej dla Krainy Łęgów Odrzańskich i przygotowanie treści scenariuszy imprez turystycznych i opisów destynacji turystycznych.
Marta Postoł – specjalista branżowy
Zarządza firmą rodzinną produkującą artykuły spożywcze w Przetwórni Ścinawa. Współtworzy od początku markę Krainy Łęgów Odrzańskich jako silny partner wzmacniając jej siłę swoim doświadczeniem i znajomością branży spożywczej. Zrealizowała kilka projektów unijnych związanych z rozwojem przetwórni, w tym projekt pn. Zielony Vending w Krainie Łęgów Odrzańskich – projekt współpracy pomiędzy podmiotami gospodarczymi którego produktem było uruchomienie pierwszych szaf vendigowych (automatów sprzedażowych) dla sprzedaży produktów lokalnych. Stąd czerpie wiedzę o innowacyjnym systemie dystrybucji.
Cezary Kociński – kierownik projektu
W przeszłości zarządzał dużymi projektami w tym „Dolnośląska Autostrada Rowerowa – 2020r.-2021r. – cel: wytyczenie, zaprojektowanie i wykonanie ponad 1000 km dróg rowerowych; główne zadanie: organizacja biura i procedur, dobór ludzi; opracowanie dokumentów projektu z Koncepcją Realizacji Projektu włącznie; inwentaryzacja zasobów; uzgodnienia z partnerami Projektu; budowa założeń platformy informatycznej zarządzania Projektem, zsc Dyrektora Biura Projektu, Kierownik Komponentu B o wartości 80 mln USD Projekt Banku Światowego Usuwania Skutków Powodzi z lipca 1997 – 1999 r.-2004 r. – dobór ludzi; stosowanie procedur przetargowych; rozliczanie celów i zamówień; koordynacja działań i postępów również z użyciem narzędzi informatycznych (Ms Project)
Od października 2024 roku Prezes Spółki z o.o. „Łęgi Odrzańskie” – przygotowuje podstawy funkcjonowania podmiotu i wdraża projekty sklepu internetowego – produkty spożywcze Kraina Łęgów Odrzańskich – projekt, struktura, powiązania -Kierownik Projektu 2024. Z wykształcenia prawnik.