OGŁOSZENIE O NABORZE WNIOSKÓW NR 10/2019 z dnia 14.09.2019r.
ROZWIJANIE DZIAŁALNOŚCI GOSPODARCZEJ
w ramach przedsięwzięcia PIII. PRZEDSIĘBIORCZY MIESZKAŃCY „KRAINY ŁĘGÓW ODRZAŃSKICH”
Stowarzyszenie Lokalna Grupa Działania Kraina Łęgów Odrzańskich działająca na terenie gmin: Głogów (gmina wiejska), Pęcław, Rudna, Jemielno, Ścinawa, Wińsko, Wołów, Brzeg Dolny, Prochowice, Malczyce, Środa Śląska, Miękinia ogłasza nabór wniosków o przyznanie pomocy w ramach poddziałania 19.2 „Wsparcie na wdrażanie operacji w ramach strategii rozwoju lokalnego kierowanego przez społeczność” objętego Programem Rozwoju Obszarów Wiejskich na lata 2014-2020 z udziałem środków Europejskiego Funduszu Rolnego na rzecz Rozwoju Obszarów Wiejskich.
ZAKRES TEMATYCZNY NABORU
Rozwój przedsiębiorczości na obszarze wiejskim przez rozwijanie działalności gospodarczej (w ramach zakresu, o którym mowa w § 2 ust.1 pkt 2 lit. c Rozporządzenia MRiRW z dnia 24 września 2015 r. w sprawie szczegółowych warunków i trybu przyznawania pomocy finansowej w ramach poddziałania „Wsparcie na wdrażanie operacji w ramach strategii rozwoju lokalnego kierowanego przez społeczność” objętego Programem Rozwoju Obszarów Wiejskich na lata 2014–2020 – Dz.U. 2015, poz. 1570 z późn.zm.)
Cele z Lokalnej Strategii Rozwoju:
Cel ogólny 1. Zachowanie dziedzictwa przyrodniczo-kulturowego obszaru w oparciu o przedsiębiorczość mieszkańców i rozwój turystyki w regionie.
Cel szczegółowy 1.3. Tworzenie nowych i rozwój istniejących źródeł dochodów i miejsc pracy na terenach wiejskich.
Przedsięwzięcie III Przedsiębiorczy mieszkańcy „Krainy Łęgów Odrzańskich”
Planowany wskaźnik do osiągnięcia: Liczba zrealizowanych operacji polegających na rozwoju istniejącego przedsiębiorstwa – minimum 1 operacja.
FORMA WSPARCIA – refundacja
KWOTA POMOCY – do 300 000,00 zł
INTENSYWNOŚĆ POMOCY – do 70% kosztów kwalifikowanych
LIMIT ŚRODKÓW W RAMACH NABORU – 194 275,00 zł
KRYTERIA WYBORU
Lokalne kryteria wyboru operacji dla operacji realizowanych na obszarze objętym LSR realizowanych przez inne podmioty niż LGD dotyczące operacji z zakresu rozwoju przedsiębiorczości stanowią załącznik nr 1 do niniejszego ogłoszenia.
Minimalna ilość punktów, jaką musi uzyskać operacja wynosi 50% możliwej maksymalnej punktacji, co oznacza, że niezbędne minimum do dofinansowania wynosi 16,5 pkt (50% z 33 pkt).
W przypadku uzyskania przez dwie lub więcej operacji takiej samej liczby punktów na podstawie kryteriów oceny, o wyższym miejscu na liście rankingowej decyduje data i godzina wpływu wniosku do biura LGD.
TERMIN SKŁADANIA WNIOSKÓW
od 31 października 2019r. do 18 listopada 2019r. do godziny 13:00
MIEJSCE SKŁADANIA WNIOSKÓW
Biuro Stowarzyszenia LGD Kraina Łęgów Odrzańskich ul. Plac Kopernika 6, 59-230 Prochowice
TRYB SKŁADANIA WNIOSKÓW
Wnioski o przyznanie pomocy należy składać bezpośrednio w biurze LGD, w miejscu i terminie wskazanym w ogłoszeniu, od poniedziałku do piątku w godzinach od 8.00 do 16:00, przy czym w ostatnim dniu naboru wnioski można składać do godz. 13.00
Wniosek o przyznanie pomocy sporządzony na aktualnym formularzu udostępnianym przez LGD, podpisany przez podmiot ubiegający się o przyznanie pomocy lub pełnomocnika należy składać wraz z wymaganymi załącznikami w formie papierowej i elektronicznej w 2 egzemplarzach, tj. w oryginale i kopii. Wniosek powinien być:
a) wypełniony elektronicznie i dostarczony na nośniku elektronicznym w formacie PDF (wniosek po wypełnieniu w arkuszu kalkulacyjnym należy wyeksportować do PDF)
b) trwale spięty i umieszczony w skoroszycie.
Wersje papierowa i elektroniczna wniosku muszą być tożsame. Płyta powinna być podpisana wg poniższego wzoru: imię i nazwisko/nazwa wnioskodawcy, tytuł operacji, numer naboru.
Za moment złożenia wniosku uznaje się datę wpływu wniosku do biura LGD. Złożenie wniosku potwierdza się na kopii pierwszej strony wniosku. Potwierdzenie zawiera datę i godzinę złożenia wniosku, liczbę złożonych wraz z wnioskiem załączników, pieczęć LGD, podpis osoby przyjmującej wniosek oraz indywidualny numer (znak sprawy) nadany wnioskowi. Numer ten jest odzwierciedlony w rejestrze potwierdzonym przez LGD.
Ważne: kopie dokumentów, dołącza się w formie kopii potwierdzonych za zgodność z oryginałem przez pracownika LGD, samorządu województwa, lub podmiot, który wydał dokument, lub w formie kopii poświadczonych za zgodność z oryginałem przez notariusza lub przez występującego w sprawie pełnomocnika będącego radcą prawnym lub adwokatem
WYCOFANIE WNIOSKU
Wnioskodawca może wycofać złożony wniosek poprzez pisemne zawiadomienie LGD o wycofaniu wniosku. Wniosek skutecznie wycofany nie wywołuje żadnych skutków prawnych, a wnioskodawca, który złożył, a następnie skutecznie wycofał wniosek, będzie traktowany jakby tego wniosku nie złożył. LGD na wniosek wnioskodawcy zwraca wycofany wniosek wraz z załącznikami, zachowując jego kopię w Biurze LGD.
UPRAWNIENI WNIOSKODAWCY
O pomoc ubiegać się mogą podmioty określone w § 3. rozporządzenia Ministra Rolnictwa i Rozwoju Wsi z dnia 24 września 2015 r. w sprawie szczegółowych warunków i trybu przyznawania pomocy finansowej w ramach poddziałania „Wsparcie na wdrażanie operacji w ramach strategii rozwoju lokalnego kierowanego przez społeczność” objętego Programem Rozwoju Obszarów Wiejskich na lata 2014-2020 (Dz.U. z 2015 poz. 1570 z późń. zm.)
WARUNKI UDZIELENIA WSPARCIA W RAMACH NABORU
Warunkiem udzielenia wsparcia jest zgodność z Lokalną Strategią Rozwoju LGD Kraina Łęgów Odrzańskich tj.:
- Złożenie wniosku wraz z wymaganymi załącznikami w miejscu i terminie podanym w ogłoszeniu.
- Zgodność z zakresem tematycznym – rozwój przedsiębiorczości na obszarze wiejskim przez rozwijanie działalności gospodarczej.
- Operacja przyczyni się do realizacji wskazanego celu ogólnego, szczegółowego i przedsięwzięcia Lokalnej Strategii Rozwoju, przez osiągnięcie zaplanowanych wskaźników (załącznik nr 2 do ogłoszenia).
- Zgodność operacji z warunkami przyznania pomocy określonymi w PROW na lata 2014-2020, w tym zgodności operacji z formą wsparcia wskazaną w ogłoszeniu o naborze oraz spełniania warunków udzielenia wsparcia obowiązujących w ramach naboru.
oraz
- Zgodność operacji z lokalnymi kryteriami wyboru operacji oraz uzyskanie minimalnej liczby punktów.
Ocena wstępna w zakresie punktów 1-4 dokonywana jest przy zastosowaniu karty weryfikacji, której wzór w podziale na poszczególne części stanowi załączniki nr 3 do ogłoszenia.
Rada LGD dokonuje wyboru operacji wg kryteriów wyboru operacji spośród operacji, które są zgodne z LSR.
Przez operację zgodną z LSR rozumie się operację, która:
a) zakłada realizację celów głównych i szczegółowych LSR, przez osiąganie zaplanowanych w LSR wskaźników zgodnych z ogłoszeniem o naborze,
b) jest zgodna z programem, w ramach, którego jest planowana realizacja tej operacji,
c) jest zgodna z zakresem tematycznym, który został wskazany w ogłoszeniu o naborze wniosków,
d) jest objęta wnioskiem, który został złożony w miejscu i terminie wskazanym w ogłoszeniu o naborze wniosków o udzielenie wsparcia.
Operacje, które nie spełniają warunków oceny zgodności z LSR, tj. oceniono negatywnie którykolwiek warunek, nie podlegają ocenie według obowiązujących dla danego naboru kryteriów wyboru operacji i tym samym nie podlegają wyborowi.
WYMAGANE DOKUMENTY
- Wypełniony formularz wniosku o przyznanie pomocy (sporządzony na aktualnym wzorze) wraz z wymaganymi załącznikami.
- Oświadczenie wnioskodawcy o zgodności wersji papierowej i elektronicznej wniosku wg udostępnionego wzoru stanowiącego załącznik nr 4 do ogłoszenia.
- Do wniosku należy przedłożyć również załączniki potwierdzające spełnienie poszczególnych kryteriów wyboru projektów np. zaświadczenie z PUP lub inne dokumenty potwierdzające przynależność do grupy defaworyzowanej (jeśli dotyczy).
MIEJSCE UDOSTĘPNIENIA DOKUMENTÓW
- Strategia Rozwoju Lokalnego kierowanego przez społeczność Lokalnej Grupy Działania „Kraina Łęgów Odrzańskich” w ramach programu rozwoju obszarów wiejskich na lata 2014-2020 z perspektywą do 2023 roku,
- formularz wniosku o przyznanie pomocy,
- formularz wniosku o płatność,
- formularz umowy o przyznaniu pomocy,
dostępne są na stronie internetowej Stowarzyszenia Lokalna Grupa Działania Kraina Łęgów Odrzańskich – www.lgdodra.pl. W/w formularze dostępne są na stronie Agencji Restrukturyzacji i Modernizacji Rolnictwa – www.arimr.gov.pl (bezpośredni link: http://www.arimr.gov.pl/dla-beneficjenta/wszystkie-wnioski/prow-2014-2020/poddzialanie-192-wsparcie-na-wdrazanie-operacji-w-ramach-strategii-rozwoju-lokalnego-kierowanego-przez-spolecznosc.html)
MIEJSCE, TERMIN I TRYB UDZIELANEGO DORADZTWA WNIOSKODAWCOM
Doradztwo prowadzone jest przez pracowników biura Stowarzyszenia Lokalna Grupa Działania Kraina Łęgów Odrzańskich w zakresie opracowywania wniosków wraz z załącznikami, osobiście w siedzibie Biura LGD Kraina Łęgów Odrzańskich (ul. Plac Kopernika 6, 59-230 Prochowice), w godzinach pracy biura, tj. w dni robocze od 8:00 do 16:00, po wcześniejszym umówieniu się oraz w każdej gminie LGD według grafiku dyżurów udostępnionego na stronach internetowych gmin i LGD. Jednocześnie informujemy, że nie będzie możliwości sprawdzania dokumentacji w ostatnim dniu naboru.
WYKAZ ZAŁĄCZNIKÓW DO OGŁOSZENIA
1.Załącznik nr 1. Lokalne kryteria wyboru dla operacji z zakresu rozwoju przedsiębiorczości.
Do pobrania: Zał.1 Lokalne kryteria wyboru dla operacji z zakresu rozwoju przedsiębiorczości
2.Załącznik nr 2. Cele ogólne i szczegółowe LSR, przedsięwzięcia wraz ze wskazaniem planowanych do osiągnięcia w ramach naboru wniosków o przyznanie pomocy wskaźnikami
3.Załącznik nr 3. Karta oceny wstępnej:
3a – karta oceny formalnej
3b – karta oceny zgodności z PROW 2014-2020
3c – karta oceny zgodności z LSR przez osiągnięcie zaplanowanych wskaźników
Do pobrania: Zał.3 Karta oceny wstępnej (3a+3b+3c)
- Załącznik nr 4. Oświadczenie o zgodności wersji papierowej i elektronicznej wniosku. Do pobrania: Zał.4 Oświadczenie o zgodności wersji papierowej i elektronicznej wniosku
Pozostałe dokumenty związane z oceną operacji:
2.Regulamin Rady Stowarzyszenia Lokalna Grupa Działania Kraina Łęgów Odrzańskich.
Dokumenty do wypełnienia przez wnioskodawców:
1) Formularz wniosku o przyznanie pomocy (wersja 3z)
- Wniosek o przyznanie pomocy (.pdf) – wersja 3z – otwórz
- Dodatkowe arkusze dla podmiotów współwnioskujących do wielokrotnego wypełniania (.pdf) – wersja 3z – otwórz
- Wniosek o przyznanie pomocy (.xlsx) – wersja 3z – otwórz
- Dodatkowe arkusze dla podmiotów współwnioskujących do wielokrotnego wypełniania (.xlsx) – wersja 3z – otwórz
2) Instrukcja wypełniania wniosku o przyznanie pomocy zaktualizowana w dniu 1 grudnia 2017 r. (wersja 3z) – otwórz
3) Biznesplan (wersja 3z)
- Biznesplan (.pdf) – otwórz
- Biznesplan (.docx) – otwórz
- Biznesplan – tabele finansowe: 7.1, 9.1, 9.2, 9.3, 9.4 (.xlsx) – otwórz
- Biznesplan w zakresie tworzenia lub rozwoju inkubatorów przetwórstwa lokalnego produktów rolnych (.pdf) – otwórz
- Biznesplan w zakresie tworzenia lub rozwoju inkubatorów przetwórstwa lokalnego produktów rolnych (.docx) – otwórz
- Biznesplan (inkubator) – tabele finansowe: 7.1, 9.1, 9.2, 9.3, 9.4 (.xlsx) – otwórz
- Informacje pomocnicze przy wypełniania biznesplanu (wersja 3z) – otwórz
4) Oświadczenie podmiotu ubiegającego się o przyznanie pomocy o wielkości przedsiębiorstwa
5) Zasady wypełniania Oświadczenia podmiotu ubiegającego się o przyznanie pomocy o wielkości przedsiębiorstwa – otwórz
Pozostałe dokumenty związane z naborem:
6) Formularz umowy o przyznaniu pomocy (wersja 7z)
- Umowa o przyznaniu pomocy (.pdf) – otwórz
- Załącznik 1 zestawienie finansowo-rzeczowe operacji (.pdf) – otwórz
- Załącznik 2 wykaz działek ewidencyjnych (.pdf) – otwórz
- Załącznik 3 kary administracyjne za naruszenie przepisów zamówień publicznych (.pdf) – otwórz
- Załącznik 3 A kary administracyjne za naruszenie przepisów o zamówieniach publicznych po wejściu w życie ustawy z dnia 22 czerwca 2016 r. o zmianie ustawy – Prawo zamówień publicznych oraz niektórych innych ustaw (Dz. U. poz. 1020) (.pdf) – otwórz
- Załącznik 5 Informacja monitorująca z realizacji biznesplanu/Informacja po realizacji operacji (.pdf) – otwórz
- Informacja pomocnicza przy wypełnianiu informacji monitorującej z realizacji biznesplanu / informacji po realizacji operacji (.pdf) (wersja uaktualniona do umowy 7z) – otwórz
7) Formularz umowy o przyznaniu pomocy następcy prawnemu/nabywcy
- Umowa o przyznaniu pomocy następcy prawnemu / nabywcy określająca warunki kontynuowania realizacji operacji (.pdf) – otwórz
- Załącznik nr 4 do umowy o przyznaniu pomocy następcy prawnemu/nabywcy -Informacja o przetwarzaniu danych osobowych (.pdf) – otwórz
- Załącznik nr 2 do umowy o przyznaniu pomocy następcy prawnemu/nabywcy – Wykaz działek ewidencyjnych, na których realizowana będzie operacja trwale związana z nieruchomością (.pdf) – otwórz
8) Formularz informacji monitorującej z realizacji biznesplanu / informacji po realizacji operacji (IMRB/ IPRO)
- Informacja monitorująca z realizacji biznesplanu / Informacja po realizacji operacji (.excel) – otwórz
- Informacja pomocnicza przy wypełnianiu informacji monitorującej z realizacji biznesplanu / informacji po realizacji operacji (.pdf) – otwórz
9) Formularz wniosku o płatność (wersja 4z)
- Wniosek o płatność (.pdf) – wersja 4z – otwórz
- Dodatkowe arkusze dla podmiotów współwnioskujących do wielokrotnego wypełniania (.pdf) – wersja 4z – otwórz
- Wniosek o płatność (.excel) – wersja 4z – otwórz
- Dodatkowe arkusze dla podmiotów współwnioskujących do wielokrotnego wypełniania (.xlsx) – wersja 4z – otwórz
10) Instrukcja wypełniania wniosku o płatność (wersja 4z) – otwórz