OGŁOSZENIE O NABORZE WNIOSKÓW NR 3/2020 z dnia 22.06.2020r. 

TWORZENIE LUB ROZWÓJ INKUBATORÓW  PRZETWÓRSTWA LOKALNEGO

w ramach przedsięwzięcia P II. MARKA „KRAINY ŁĘGÓW ODRZAŃSKICH”

Stowarzyszenie Lokalna Grupa Działania Kraina Łęgów Odrzańskich działająca na terenie gmin: Głogów (gmina wiejska), Pęcław, Rudna, Jemielno, Ścinawa, Wińsko, Wołów, Brzeg Dolny, Prochowice, Malczyce, Środa Śląska, Miękinia ogłasza nabór wniosków o przyznanie pomocy w ramach poddziałania 19.2 „Wsparcie na wdrażanie operacji w ramach strategii rozwoju lokalnego kierowanego przez społeczność” objętego Programem Rozwoju Obszarów Wiejskich na lata 2014-2020 z udziałem środków Europejskiego Funduszu Rolnego na rzecz Rozwoju Obszarów Wiejskich.

ZAKRES TEMATYCZNY NABORU

Rozwój przedsiębiorczości na obszarze wiejskim przez tworzenie  lub  rozwój  inkubatorów  przetwórstwa  lokalnego  produktów  rolnych  będących  przedsiębiorstwami spożywczymi  w rozumieniu  art. 3 pkt 2 rozporządzenia  (WE)  nr 178/2002 Parlamentu  Europejskiego  i Rady z dnia 28 stycznia 2002 r. ustanawiającego ogólne zasady i wymagania prawa żywnościowego, powołującego Europejski  Urząd  ds.  Bezpieczeństwa  Żywności  oraz  ustanawiającego  procedury  w zakresie  bezpieczeństwa  żywności (Dz. Urz. WE L 31 z 01.02.2002, str. 1, z późn. zm.3) – Dz. Urz. UE Polskie wydanie specjalne, rozdz. 15, t. 6, str. 463, z późn. zm.), w których jest wykonywana działalność w zakresie produkcji, przetwarzania lub dystrybucji żywności pochodzenia roślinnego lub zwierzęcego lub wprowadzania tej żywności na rynek, przy czym podstawą działalności wykonywanej w tym inkubatorze jest przetwarzanie żywność (w ramach zakresu o którym mowa w § 2 ust.1 pkt 2 lit. b Rozporządzenia MRiRW z dnia 24 września 2015 r. W sprawie szczegółowych warunków i trybu przyznawania pomocy finansowej w ramach poddziałania „Wsparcie na wdrażanie operacji w ramach strategii rozwoju lokalnego kierowanego przez społeczność” objętego Programem Rozwoju Obszarów Wiejskich na lata 2014–2020 – Dz.U. 2019, poz. 664 z późn.zm.)

Cele z Lokalnej Strategii Rozwoju:

Cel ogólny 1. Zachowanie dziedzictwa przyrodniczo-kulturowego obszaru w oparciu o przedsiębiorczość mieszkańców i rozwój turystyki w regionie.

Cel szczegółowy 2.1. Utworzenie oferty usług i produktów lokalnych opartych o lokalne zasoby.

Przedsięwzięcie II Marka „Krainy Łęgów Odrzańskich”

Planowany wskaźnik do osiągnięcia: Liczba nowych inkubatorów (centrów) przetwórstwa lokalnego – 1 sztuka

FORMA WSPARCIA – refundacja

KWOTA POMOCY – do 500 000,00 zł

INTENSYWNOŚĆ WSPARCIA – do 95% dofinansowania kosztów kwalifikowanych, przy czym dla jednostek sektora finansów publicznych poziom dofinansowania wynosi do 63,63% kosztów kwalifikowanych, a dla podmiotów wykonujących działalność gospodarczą, do której stosuje się przepisy ustawy z dnia 6 marca 2018 r. – Prawo przedsiębiorców– do 70% kosztów kwalifikowanych.

LIMIT ŚRODKÓW W RAMACH NABORU –500 000,00 zł

KRYTERIA WYBORU

Lokalne kryteria wyboru operacji dla operacji realizowanych na obszarze objętym LSR realizowanych przez inne podmioty niż LGD dotyczące operacji z zakresu rozwoju przedsiębiorczości stanowią załącznik nr 1.

Minimalna ilość punktów, jaką musi uzyskać operacja wynosi 50% możliwej maksymalnej punktacji, co oznacza, że niezbędne minimum do dofinansowania wynosi 16,5 pkt (50% z 33 pkt).

W przypadku uzyskania przez dwie lub więcej operacji takiej samej liczby punktów na podstawie kryteriów oceny o wyższym miejscu na liście rankingowej decyduje data i godzina wpływu wniosku do biura LGD.

TERMIN SKŁADANIA WNIOSKÓW

od 20 lipca 2020 r. do 18 sierpnia 2020 r. do godziny 13:00

MIEJSCE SKŁADANIA WNIOSKÓW

Biuro Stowarzyszenia LGD Kraina Łęgów Odrzańskich , Plac Kopernika 6, 59-230 Prochowice

TRYB SKŁADANIA WNIOSKÓW

Wnioski o przyznanie pomocy należy składać bezpośrednio w biurze LGD, w miejscu i terminie wskazanym w ogłoszeniu, od poniedziałku do piątku w godzinach od 8.00 do 16:00, przy czym w ostatnim dniu naboru wnioski można składać do godz. 13.00

Wniosek o przyznanie pomocy sporządzony na aktualnym formularzu udostępnianym przez LGD, podpisany przez podmiot ubiegający się o przyznanie pomocy lub pełnomocnika należy składać wraz z wymaganymi załącznikami w formie papierowej i elektronicznej w 2 egzemplarzach, tj. w oryginale i kopii. Wniosek powinien być:

  1. a) wypełniony elektronicznie i dostarczony na nośniku elektronicznym w formacie PDF (wniosek po wypełnieniu w arkuszu kalkulacyjnym należy wyeksportować do PDF)
  2. b) trwale spięty i umieszony w skoroszycie.

Wersje papierowa i elektroniczna wniosku muszą być tożsame.

Płyta powinna być podpisana wg poniższego wzoru: imię i nazwisko/nazwa wnioskodawcy, tytuł operacji, numer naboru.

Za moment złożenia wniosku uznaje się datę wpływu wniosku do biura LGD. Złożenie wniosku potwierdza się na kopii pierwszej strony wniosku. Potwierdzenie zawiera datę i godzinę złożenia wniosku, liczbę złożonych wraz z wnioskiem załączników, pieczęć LGD, podpis osoby przyjmującej wniosek oraz indywidualny numer (znak sprawy) nadany wnioskowi. Numer ten jest odzwierciedlony w rejestrze potwierdzonym przez LGD.

Ważne: kopie dokumentów, dołącza się w formie kopii potwierdzonych za zgodność z oryginałem przez pracownika LGD, samorządu województwa, lub podmiot, który wydał dokument, lub w formie kopii poświadczonych za zgodność z oryginałem przez notariusza lub przez występującego w sprawie pełnomocnika będącego radcą prawnym lub adwokatem

WYCOFANIE WNIOSKU

Wnioskodawca może wycofać złożony wniosek poprzez pisemne zawiadomienie LGD o wycofaniu wniosku. Wniosek skutecznie wycofany nie wywołuje żadnych skutków prawnych, a wnioskodawca, który złożył, a następnie skutecznie wycofał wniosek, będzie traktowany jakby tego wniosku nie złożył. LGD na wniosek wnioskodawcy zwraca wycofany wniosek wraz z załącznikami, zachowując jego kopię w Biurze LGD.

UPRAWNIENI WNIOSKODAWCY 

O pomoc ubiegać się mogą podmioty określone w § 3. rozporządzenia Ministra Rolnictwa i Rozwoju Wsi z dnia 24 września 2015 r. w sprawie szczegółowych warunków i trybu przyznawania pomocy finansowej w ramach poddziałania „Wsparcie na wdrażanie operacji w ramach strategii rozwoju lokalnego kierowanego przez społeczność” objętego Programem Rozwoju Obszarów Wiejskich na lata 2014-2020 (Dz.U. 2019, poz. 664 z późn.zm.)

WARUNKI UDZIELENIA WSPARCIA W RAMACH NABORU 

Warunkiem udzielenia wsparcia jest zgodność z Lokalną Strategią Rozwoju LGD Kraina Łęgów Odrzańskich tj.:

  1. Złożenie wniosku wraz z wymaganymi załącznikami w miejscu i terminie podanym w ogłoszeniu.
  2. Zgodność z zakresem tematycznym – rozwój przedsiębiorczości na obszarze wiejskim przez tworzenie lub rozwój inkubatorów przetwórstwa lokalnego produktów rolnych.
  3. Operacja przyczyni się do realizacji wskazanego celu ogólnego, szczegółowego i przedsięwzięcia Lokalnej Strategii Rozwoju, przez osiągnięcie zaplanowanych wskaźników (załącznik nr 2 do ogłoszenia).
  4. Zgodność operacji z warunkami przyznania pomocy określonymi w PROW na lata 2014-2020, w tym zgodności operacji z formą wsparcia wskazaną w ogłoszeniu o naborze oraz spełniania warunków udzielenia wsparcia obowiązujących w ramach naboru.

oraz

  1. Zgodność operacji z lokalnymi kryteriami wyboru operacji oraz uzyskanie minimalnej liczby punktów.

Ocena wstępna w zakresie punktów 1-4 dokonywana jest przy zastosowaniu karty weryfikacji, której wzór w podziale na poszczególne części stanowi załączniki nr 3 do ogłoszenia.

Rada LGD dokonuje wyboru operacji wg kryteriów wyboru operacji spośród operacji, które są zgodne z LSR.

Przez operację zgodną z LSR rozumie się operację, która:

  1. a) zakłada realizację celów głównych i szczegółowych LSR, przez osiąganie zaplanowanych w LSR wskaźników zgodnych z ogłoszeniem o naborze,
  2. b) jest zgodna z programem, w ramach którego jest planowana realizacja tej operacji
  3. c) zgodna z zakresem tematycznym, który został wskazany w ogłoszeniu o naborze wniosków
  4. d) jest objęta wnioskiem, który został złożony w miejscu i terminie wskazanym w ogłoszeniu o naborze wniosków o udzielenie wsparcia.

Operacje, które nie spełniają warunków oceny zgodności z LSR, tj. oceniono negatywnie którykolwiek warunek, nie podlegają ocenie według obowiązujących dla danego naboru kryteriów wyboru operacji i tym samym nie podlegają wyborowi.

WYMAGANE DOKUMENTY

  1. Wypełniony formularz wniosku o przyznanie pomocy (sporządzony na aktualnym wzorze) wraz z wymaganymi załącznikami.
  2. Oświadczenie wnioskodawcy o zgodności wersji papierowej i elektronicznej wniosku wg udostępnionego wzoru stanowiącego załącznik nr 4 do ogłoszenia.
  3. Do wniosku należy przedłożyć również załączniki potwierdzające spełnienie poszczególnych kryteriów wyboru projektów np. zaświadczenie z PUP lub inne dokumenty potwierdzające przynależność do grupy defaworyzowanej (jeśli dotyczy).

MIEJSCE UDOSTĘPNIENIA DOKUMENTÓW 

  • Strategia Rozwoju Lokalnego kierowanego przez społeczność Lokalnej Grupy Działania „Kraina Łęgów Odrzańskich” w ramach programu rozwoju obszarów wiejskich na lata 2014-2020 z perspektywą do 2023 roku,
  • formularz wniosku o przyznanie pomocy,
  • formularz wniosku o płatność,
  • formularz umowy o przyznaniu pomocy,

dostępne są na stronie internetowej Stowarzyszenia Lokalna Grupa Działania Kraina Łęgów Odrzańskich – www.lgdodra.pl. W/w formularze dostępne są na stronie Agencji Restrukturyzacji i Modernizacji Rolnictwa – www.arimr.gov.pl (bezpośredni link: http://www.arimr.gov.pl/dla-beneficjenta/wszystkie-wnioski/prow-2014-2020/poddzialanie-192-wsparcie-na-wdrazanie-operacji-w-ramach-strategii-rozwoju-lokalnego-kierowanego-przez-spolecznosc.html ).

MIEJSCE, TERMIN I TRYB UDZIELANEGO DORADZTWA WNIOSKODAWCOM

Doradztwo prowadzone jest przez pracowników biura Stowarzyszenia Lokalna Grupa Działania Kraina Łęgów Odrzańskich w zakresie opracowywania wniosków wraz z załącznikami, osobiście w siedzibie Biura LGD Kraina Łęgów Odrzańskich ( Plac Kopernika 6, 59-230 Prochowice), w godzinach pracy biura, tj. w dni robocze od 8:00 do 16:00, po wcześniejszym umówieniu się oraz w każdej gminie LGD według grafiku dyżurów udostępnionych na stronach internetowych gmin i LGD. Doradztwo prowadzone będzie również w formie zdalnej: telefonicznie lub poprzez środki komunikacji elektronicznej.

Jednocześnie informujemy, że nie będzie możliwości sprawdzania dokumentacji w ostatnim dniu naboru.

WYKAZ ZAŁĄCZNIKÓW DO OGŁOSZENIA

1.Załącznik nr 1. Lokalne kryteria wyboru dla operacji z zakresu rozwoju przedsiębiorczości

Do pobrania: Załącznik nr 1. Lokalne kryteria wyboru dla operacji z zakresu rozwoju przedsiębiorczości

2.Załącznik nr 2. Cele ogólne i szczegółowe LSR, przedsięwzięcia wraz ze wskazaniem planowanych do osiągnięcia w ramach naboru wniosków o przyznanie pomocy wskaźnikami

Do pobrania: Załącznik nr 2. Cele ogólne i szczegółowe LSR, przedsięwzięcia wraz ze wskazaniem planowanych do osiągnięcia w ramach naboru wniosków o przyznanie pomocy wskaźnikami

3.Załącznik nr 3. Karta oceny wstępnej:

3a – karta oceny formalnej

3b – karta oceny zgodności z PROW 2014-2020

3c – karta oceny zgodności z LSR przez osiągnięcie zaplanowanych wskaźników

Do pobrania: Załącznik nr 3. Karta oceny wstępnej (3a+3b+3c)

  1. Załącznik nr 4. Oświadczenie o zgodności wersji papierowej i elektronicznej wniosku

Do pobrania: Załącznik nr 4. Oświadczenie o zgodności wersji papierowej i elektronicznej

 

Pozostałe dokumenty związane z oceną operacji:

1.Strategia Rozwoju Lokalnego Kierowanego przez Społeczność w ramach Programu Rozwoju Obszarów Wiejskich na lata 2014-2020(23) Lokalnej Grupy Działania Krainy Łęgów Odrzańskich.

2.Regulamin Rady Stowarzyszenia Lokalna Grupa Działania Kraina Łęgów Odrzańskich.

  1. Procedura oceny i wyboru operacji w ramach poddziałania „Wsparcie na wdrażanie operacji w ramach strategii rozwoju lokalnego kierowanego przez społeczność” objętego PROW 2014-2020 realizowanych przez podmioty inne niż LGD.

 

Dokumenty do wypełnienia przez wnioskodawców:

1) Formularz wniosku o przyznanie pomocy (wersja 3z)

  • Wniosek o przyznanie pomocy (*.pdf) – otwórz
  • Dodatkowe arkusze dla podmiotów współwnioskujących do wielokrotnego wypełniania (*.pdf) – otwórz
  • Wniosek o przyznanie pomocy (*.xlsx) – otwórz
  • Dodatkowe arkusze dla podmiotów współwnioskujących do wielokrotnego wypełniania (*.xlsx) – otwórz
  • Instrukcja wypełniania wniosku o przyznanie pomocy (*.pdf) – otwórz

2) Biznesplan (wersja 3z)

  • Biznesplan (*.pdf) – otwórz
  • Biznesplan (*.docx) – otwórz
  • Biznesplan – tabele finansowe: 7.1, 9.1, 9.2, 9.3, 9.4 (*.xlsx) – otwórz
  • Biznesplan w zakresie tworzenia lub rozwoju inkubatorów przetwórstwa lokalnego produktów rolnych (*.pdf) – otwórz
  • Biznesplan w zakresie tworzenia lub rozwoju inkubatorów przetwórstwa lokalnego produktów rolnych (*.docx) – otwórz
  • Biznesplan (inkubator) – tabele finansowe: 7.1, 9.1, 9.2, 9.3, 9.4 (*.xlsx) – otwórz
  • Informacje pomocnicze przy wypełniania biznesplanu (*.pdf) – otwórz

3) Oświadczenie podmiotu ubiegającego się o przyznanie pomocy o wielkości przedsiębiorstwa

  • Oświadczenie (*.pdf) – otwórz
  • Oświadczenie (*.xlsx) – otwórz
  • Zasady wypełniania Oświadczenia podmiotu ubiegającego się o przyznanie pomocy o wielkości przedsiębiorstwa (*.pdf)otwórz

Pozostałe dokumenty związane z naborem:

4) Formularz umowy o przyznaniu pomocy (wersja 7z)

  • Umowa o przyznaniu pomocy (*.pdf) – otwórz
  • Załącznik 1 zestawienie finansowo-rzeczowe operacji (*.pdf) – otwórz
  • Załącznik 2 wykaz działek ewidencyjnych (*.pdf) – otwórz
  • Załącznik 3 kary administracyjne za naruszenie przepisów zamówień publicznych (*.pdf) – otwórz
  • Załącznik 3 A kary administracyjne za naruszenie przepisów o zamówieniach publicznych po wejściu w życie ustawy z dnia 22 czerwca 2016 r. o zmianie ustawy – Prawo zamówień publicznych oraz niektórych innych ustaw (Dz. U. poz. 1020) (*.pdf) – otwórz
  • Załącznik 5 Informacja monitorująca z realizacji biznesplanu/Informacja po realizacji operacji (*.pdf) – otwórz

Wniosek Beneficjenta o zaliczkę w przypadku, gdy Beneficjent zawarł Umowę o przyznaniu pomocy i nie ubiegał się o wypłatę zaliczki w ramach wniosku o przyznanie pomocy.

5) Formularz umowy o przyznaniu pomocy następcy prawnemu/nabywcy

  • Umowa o przyznaniu pomocy następcy prawnemu / nabywcy określająca warunki kontynuowania realizacji operacji (*.pdf) – otwórz
  • Załącznik nr 2 do umowy o przyznaniu pomocy następcy prawnemu/nabywcy -Wykaz działek ewidencyjnych, na których realizowana będzie operacja trwale związana z nieruchomością (*.pdf) – otwórz
  • Załącznik nr 4 do umowy o przyznaniu pomocy następcy prawnemu/nabywcy – Informacja o przetwarzaniu danych osobowych (*.pdf) – otwórz

6) Formularz informacji monitorującej z realizacji biznesplanu / informacji po realizacji operacji (IMRB/ IPRO)

  • Informacja monitorująca z realizacji biznesplanu / Informacja po realizacji operacji (*.pdf) – otwórz
  • Informacja monitorująca z realizacji biznesplanu / Informacja po realizacji operacji (*.xlsx) – otwórz
  • Informacja pomocnicza przy wypełnianiu informacji monitorującej z realizacji biznesplanu / informacji po realizacji operacji (*.pdf) – otwórz

7) Formularz wniosku o płatność (wersja 4z)

  • Wniosek o płatność (*.pdf) – otwórz
  • Dodatkowe arkusze dla podmiotów współwnioskujących do wielokrotnego wypełniania (*.pdf) – otwórz
  • Wniosek o płatność (*.xlsx) – otwórz
  • Dodatkowe arkusze dla podmiotów współwnioskujących do wielokrotnego wypełniania (*.xlsx) – otwórz
  • Instrukcja wypełniania wniosku o płatność (*.pdf) – otwórz
  • Załącznik nr 3 Sprawozdanie z realizacji Biznesplanu (*.xlsx) – otwórz
  • Informacja pomocnicza przy wypełnianiu Sprawozdania z realizacji Biznesplanu (*.pdf) – otwórz

8) Formularz informacji przedstawianych przy ubieganiu się o pomoc de minimis – rozporządzenie KE nr 1407 2013 (obowiązuje od dnia 15.11.2014 r.)

Print Friendly, PDF & Email