OGŁOSZENIE O NABORZE WNIOSKÓW NR 7/2021 z dnia 12.07.2021r.
ROZWÓJ OGÓLNODOSTĘPNEJ I NIEKOMERCYJNEJ INFRASTRUKTURY TURYSTYCZNEJ LUB REKREACYJNEJ, LUB KULTURALNEJ
w ramach PRZEDSIĘWZIĘCIA I. TURYSTYKA NA „SZLAKU ODRY”
Stowarzyszenie Lokalna Grupa Działania Kraina Łęgów Odrzańskich działająca na terenie gmin: Głogów (gmina wiejska), Pęcław, Rudna, Jemielno, Ścinawa, Wińsko, Wołów, Brzeg Dolny, Prochowice, Malczyce, Środa Śląska, Miękinia ogłasza nabór wniosków o przyznanie pomocy w ramach poddziałania 19.2 „Wsparcie na wdrażanie operacji w ramach strategii rozwoju lokalnego kierowanego przez społeczność” objętego Programem Rozwoju Obszarów Wiejskich na lata 2014-2020 z udziałem środków Europejskiego Funduszu Rolnego na rzecz Rozwoju Obszarów Wiejskich.
ZAKRES TEMATYCZNY NABORU
Rozwój ogólnodostępnej i niekomercyjnej infrastruktury turystycznej lub rekreacyjnej, lub kulturalnej (w ramach zakresu, o którym mowa w § 2 ust.1 pkt 6 Rozporządzenia MRiRW z dn. 24.09. 2015r.)
Nabór o zawężonym zakresie dot. wskaźnika rezultatu LSR pn.: „Długość wybudowanych lub przebudowanych ścieżek rowerowych i szlaków turystycznych ”
Cele z Lokalnej Strategii Rozwoju:
Cel ogólny 1 Zachowanie dziedzictwa przyrodniczo-kulturowego obszaru w oparciu o przedsiębiorczość mieszkańców i rozwój turystyki w regionie
Cel szczegółowy 1.1 Rozwój bazy i infrastruktury turystycznej, ze szczególnym uwzględnieniem infrastruktury związanej z turystyką wodną po Odrze
Przedsięwzięcie I. Turystyka na „Szlaku Odry”
Planowane wskaźniki do osiągnięcia:
- Liczba nowych lub przebudowanych obiektów infrastruktury turystycznej i rekreacyjnej – 2 sztuki
- Długość wybudowanych lub przebudowanych ścieżek rowerowych i szlaków turystycznych – min. 1,31 km
FORMA WSPARCIA – refundacja
MAKSYMALNA KWOTA POMOCY – 200 000 zł
INTENSYWNOŚĆ WSPARCIA – do 95% dofinansowania kosztów kwalifikowanych, przy czym dla jednostek sektora finansów publicznych poziom dofinansowania wynosi nie więcej niż 63,63% kosztów kwalifikowanych, a dla podmiotów wykonujących działalność gospodarczą, do której stosuje się przepisy Ustawy z dnia 6 marca 2018 r. – Prawo przedsiębiorców do 70% kosztów kwalifikowanych.
LIMIT ŚRODKÓW W RAMACH NABORU 155 951,30 euro (623 805,20 zł po kursie indykatywnym 4 zł/euro), przy czym w przypadku jednostek sektora finansów publicznych limit obejmuje także ich wkład własny w ramach publicznego wkładu krajowego.
KRYTERIA WYBORU
Lokalne kryteria wyboru operacji dla operacji realizowanych na obszarze objętym LSR realizowanych przez inne podmioty niż LGD dotyczące operacji z zakresu rozwoju ogólnodostępnej i niekomercyjnej infrastruktury turystycznej lub rekreacyjnej, lub kulturalnej stanowi załącznik nr 1 do ogłoszenia.
Minimalna ilość punktów, jaką musi uzyskać operacja wynosi 50% możliwej maksymalnej punktacji, co oznacza, że niezbędne minimum do dofinansowania wynosi 18 pkt (50% z 36 pkt).
W przypadku uzyskania przez dwie lub więcej operacji takiej samej liczby punktów na podstawie kryteriów oceny o wyższym miejscu na liście rankingowej decyduje data i godzina wpływu wniosku do biura LGD.
TERMIN SKŁADANIA WNIOSKÓW
od 09 sierpnia 2021 r. do 03 września 2021 r. do godziny 13:00
MIEJSCE SKŁADANIA WNIOSKÓW
Biuro Stowarzyszenia LGD Kraina Łęgów Odrzańskich, Plac Kopernika 6, 59-230 Prochowice
TRYB SKŁADANIA WNIOSKÓW
Wnioski o przyznanie pomocy należy składać bezpośrednio w biurze LGD, w miejscu i terminie wskazanym w ogłoszeniu, od poniedziałku do piątku w godzinach od 8.00 do 16:00, przy czym w ostatnim dniu naboru wnioski można składać do godz. 13.00
Wniosek o przyznanie pomocy sporządzony na aktualnym formularzu udostępnianym przez LGD, podpisany przez podmiot ubiegający się o przyznanie pomocy lub pełnomocnika należy składać wraz z wymaganymi załącznikami w formie papierowej i elektronicznej w 2 egzemplarzach, tj. w oryginale i kopii. Wniosek powinien być:
- wypełniony elektronicznie i dostarczony na nośniku elektronicznym w formacie PDF (wniosek po wypełnieniu w arkuszu kalkulacyjnym należy wyeksportować do PDF)
- trwale spięty i umieszony w skoroszycie.
Wersje papierowa i elektroniczna wniosku muszą być tożsame, Płyta powinna być podpisana wg poniższego wzoru: imię i nazwisko/nazwa wnioskodawcy, tytuł operacji, numer naboru.
Za moment złożenia wniosku uznaje się datę wpływu wniosku do biura LGD. Złożenie wniosku potwierdza się na kopii pierwszej strony wniosku. Potwierdzenie zawiera datę i godzinę złożenia wniosku, liczbę złożonych wraz z wnioskiem załączników, pieczęć LGD, podpis osoby przyjmującej wniosek oraz indywidualny numer (znak sprawy) nadany wnioskowi. Numer ten jest odzwierciedlony w rejestrze potwierdzonym przez LGD.
Ważne: kopie dokumentów, dołącza się w formie kopii potwierdzonych za zgodność z oryginałem przez pracownika LGD, samorządu województwa, lub podmiot, który wydał dokument, lub w formie kopii poświadczonych za zgodność z oryginałem przez notariusza lub przez występującego w sprawie pełnomocnika będącego radcą prawnym lub adwokatem.
Uwaga: zgodnie z przepisem §7 Rozporządzenia Ministra Rolnictwa i Rozwoju Wsi z dnia 3 lipca 2020 r. w sprawie szczegółowych warunków i trybu przyznawania oraz wypłaty pomocy finansowej w ramach niektórych działań i poddziałań objętych Programem Rozwoju Obszarów Wiejskich na lata 2014–2020 w związku z zakażeniami wirusem SARS-CoV-2 (Dz. U. z 2020 poz. 1196) cyt.
„W przypadku gdy z przepisów wydanych na podstawie art. 45 ust. 1 pkt 1 ustawy wynika obowiązek dołączenia do wniosku o przyznanie pomocy, wniosku o płatność, wniosku o wstąpienie do toczącego się postępowania lub wniosku o wypłatę płatności dokumentów w formie kopii:
1) potwierdzonych za zgodność z oryginałem przez pracownika lokalnej grupy działania, o której mowa w przepisach o rozwoju lokalnym z udziałem lokalnej społeczności, podmiotu wdrażającego lub podmiotu, który wydał dokument, lub upoważnionego pracownika Agencji albo
2) poświadczonych za zgodność z oryginałem przez notariusza lub przez występującego w sprawie pełnomocnika będącego radcą prawnym lub adwokatem
– podczas stanu zagrożenia epidemicznego lub stanu epidemii ogłoszonego na podstawie ustawy o zapobieganiu oraz zwalczaniu zakażeń i chorób zakaźnych u ludzi w związku z zakażeniami wirusem SARS-CoV-2 lub stanu nadzwyczajne-go wprowadzonego w związku z zakażeniami tym wirusem do tych wniosków można dołączyć kopie tych dokumentów bez wymaganego potwierdzenia lub poświadczenia za zgodność z oryginałem.”
WYCOFANIE WNIOSKU
Wnioskodawca może wycofać złożony wniosek poprzez pisemne zawiadomienie LGD o wycofaniu wniosku. Wniosek skutecznie wycofany nie wywołuje żadnych skutków prawnych, a wnioskodawca, który złożył, a następnie skutecznie wycofał wniosek, będzie traktowany jakby tego wniosku nie złożył. LGD na wniosek wnioskodawcy zwraca wycofany wniosek wraz z załącznikami, zachowując jego kopię w Biurze LGD.
UPRAWNIENI WNIOSKODAWCY
O pomoc ubiegać się mogą podmioty określone w § 3. rozporządzenia Ministra Rolnictwa i Rozwoju Wsi z dnia 24 września 2015 r. w sprawie szczegółowych warunków i trybu przyznawania pomocy finansowej w ramach poddziałania „Wsparcie na wdrażanie operacji w ramach strategii rozwoju lokalnego kierowanego przez społeczność” objętego Programem Rozwoju Obszarów Wiejskich na lata 2014-2020 (Dz.U. z 2015 poz. 1570 z późń. zm.)
WARUNKI UDZIELENIA WSPARCIA W RAMACH NABORU
Warunkiem udzielenia wsparcia jest zgodność z Lokalną Strategią Rozwoju LGD Kraina Łęgów Odrzańskich tj.:
- Złożenie wniosku wraz z wymaganymi załącznikami w miejscu i terminie podanym w ogłoszeniu.
- Zgodność z zakresem tematycznym – rozwój ogólnodostępnej i niekomercyjnej infrastruktury turystycznej lub rekreacyjnej, lub kulturalnej.
- Operacja przyczyni się do realizacji wskazanego celu ogólnego, szczegółowego i przedsięwzięcia Lokalnej Strategii Rozwoju, przez osiągnięcie zaplanowanych wskaźników (załącznik nr 2 do ogłoszenia).
- Zgodność operacji z warunkami przyznania pomocy określonymi w PROW na lata 2014-2020, w tym – zgodności operacji z formą wsparcia wskazaną w ogłoszeniu o naborze oraz spełniania warunków udzielenia wsparcia obowiązujących w ramach naboru.
oraz
- Zgodność operacji z lokalnymi kryteriami wyboru operacji oraz uzyskanie minimalnej liczby punktów.
Ocena wstępna w zakresie punktów 1-4 dokonywana jest przy zastosowaniu karty weryfikacji, której wzór w podziale na poszczególne części stanowi załączniki nr 3 do ogłoszenia.Rada LGD dokonuje wyboru operacji wg kryteriów wyboru operacji spośród operacji, które są zgodne z LSR.
Przez operację zgodną z LSR rozumie się operację, która:
- zakłada realizację celów głównych i szczegółowych LSR, przez osiąganie zaplanowanych w LSR wskaźników zgodnych z ogłoszeniem o naborze,
- jest zgodna z programem, w ramach którego jest planowana realizacja tej operacji
- zgodna z zakresem tematycznym, który został wskazany w ogłoszeniu o naborze wniosków
- jest objęta wnioskiem, który został złożony w miejscu i terminie wskazanym w ogłoszeniu o naborze wniosków o udzielenie wsparcia.
Operacje, które nie spełniają warunków oceny zgodności z LSR, tj. oceniono negatywnie którykolwiek warunek, nie podlegają ocenie według obowiązujących dla danego naboru kryteriów wyboru operacji i tym samym nie podlegają wyborowi.
WYMAGANE DOKUMENTY
- Wypełniony formularz wniosku o przyznanie pomocy (sporządzony na aktualnym wzorze) wraz z wymaganymi załącznikami.
- Oświadczenie wnioskodawcy o tożsamości wersji papierowej i elektronicznej wniosku wg udostępnionego wzoru stanowiącego załącznik nr 4 do ogłoszenia.
- Do wniosku należy przedłożyć również załączniki potwierdzające spełnienie poszczególnych kryteriów wyboru projektów np. zaświadczenie z PUP lub inne dokumenty potwierdzające przynależność do grupy defaworyzowanej (jeśli dotyczy).
MIEJSCE UDOSTĘPNIENIA DOKUMENTÓW
- Strategia Rozwoju Lokalnego kierowanego przez społeczność Lokalnej Grupy Działania „Kraina Łęgów Odrzańskich” w ramach programu rozwoju obszarów wiejskich na lata 2014-2020 z perspektywą do 2023 roku,
- formularz wniosku o przyznanie pomocy,
- formularz wniosku o płatność,
- formularz umowy o przyznaniu pomocy,
dostępne są na stronie internetowej Stowarzyszenia Lokalna Grupa Działania Kraina Łęgów Odrzańskich – www.lgdodra.pl. W/w formularze dostępne są na stronie Agencji Restrukturyzacji i Modernizacji Rolnictwa – www.arimr.gov.pl (bezpośredni link: https://www.arimr.gov.pl/dla-beneficjenta/wszystkie-wnioski/prow-2014-2020/poddzialanie-192-wsparcie-na-wdrazanie-operacji-w-ramach-strategii-rozwoju-lokalnego-kierowanego-przez-spolecznosc.html
MIEJSCE, TERMIN I TRYB UDZIELANEGO DORADZTWA WNIOSKODAWCOM
Doradztwo prowadzone jest przez pracowników biura Stowarzyszenia Lokalna Grupa Działania Kraina Łęgów Odrzańskich w zakresie opracowywania wniosków wraz z załącznikami, osobiście w siedzibie Biura LGD Kraina Łęgów Odrzańskich (Plac Kopernika 6, 59-230 Prochowice), w godzinach pracy biura, tj. w dni robocze od 8:00 do 16:00, po wcześniejszym umówieniu się oraz w każdej gminie LGD według grafiku dyżurów udostępnionych na stronach internetowych gmin i LGD. Jednocześnie informujemy, że nie będzie możliwości sprawdzania dokumentacji w ostatnim dniu naboru.
WYKAZ ZAŁĄCZNIKÓW DO OGŁOSZENIA
1.Załącznik nr 1. Lokalne kryteria wyboru dla operacji z zakresu rozwój ogólnodostępnej i niekomercyjnej infrastruktury turystycznej lub rekreacyjnej, lub kulturalnej.
2.Załącznik nr 2. Cele ogólne i szczegółowe LSR, przedsięwzięcia wraz ze wskazaniem planowanych
do osiągnięcia w ramach naboru wniosków o przyznanie pomocy wskaźnikami. Do pobrania: Załącznik nr 2. Cele ogólne i szczegółowe LSR, przedsięwzięcia wraz ze wskazaniem planowanych do osiągnięcia w ramach naboru wniosków o przyznanie pomocy wskaźnikami
3.Załącznik nr 3. Karta oceny wstępnej:
3a – karta oceny formalnej
3b – karta oceny zgodności z PROW 2014-2020
3c – karta oceny zgodności z LSR przez osiągnięcie zaplanowanych wskaźników
Do pobrania: Załącznik nr 3. Karta oceny wstępnej (3a+3b+3c)
- Oświadczenie o zgodności wersji papierowej i elektronicznej wniosku
Do pobrania: Załącznik nr 4 Oświadczenie o zgodności wersji papierowej i elektronicznej wniosku
Pozostałe dokumenty związane z oceną operacji:
2.Regulamin Rady Stowarzyszenia Lokalna Grupa Działania Kraina Łęgów Odrzańskich.
Dokumenty do wypełnienia przez wnioskodawców:
1) Formularz wniosku o przyznanie pomocy (wersja 3z)
- Wniosek o przyznanie pomocy (.pdf) – wersja 3z – otwórz
- Dodatkowe arkusze dla podmiotów współwnioskujących do wielokrotnego wypełniania (.pdf) – wersja 3z – otwórz
- Wniosek o przyznanie pomocy (.xlsx) – wersja 3z – otwórz
- Dodatkowe arkusze dla podmiotów współwnioskujących do wielokrotnego wypełniania (.xlsx) – wersja 3z – otwórz
2) Instrukcja wypełniania wniosku o przyznanie pomocy zaktualizowana w dniu 1 grudnia 2017 r. (wersja 3z) – otwórz
Pozostałe dokumenty związane z naborem:
3) Formularz umowy o przyznaniu pomocy (wersja 8z)
- Umowa o przyznaniu pomocy (.pdf) – otwórz
- Załącznik 1 zestawienie finansowo-rzeczowe operacji (.pdf) – otwórz
- Załącznik 2 wykaz działek ewidencyjnych (.pdf) – otwórz
- Załącznik 3 kary administracyjne za naruszenie przepisów zamówień publicznych (.pdf) – otwórz
- Załącznik 3 A kary administracyjne za naruszenie przepisów o zamówieniach publicznych po wejściu w życie ustawy z dnia 22 czerwca 2016 r. o zmianie ustawy – Prawo zamówień publicznych oraz niektórych innych ustaw (Dz. U. poz. 1020) (.pdf) – otwórz
- Załącznik 5 Informacja monitorująca z realizacji biznesplanu/Informacja po realizacji operacji (*.pdf) – otwórz
- Załącznik 6 – Oświadczenie o wyrażeniu zgody na zawarcie umowy (*.pdf) – otwórz
- Załącznik 7 – Oświadczenie o niepozostawaniu w związku małżeńskim / o ustanowionej małżeńskiej rozdzielności majątkowej (*.pdf) – otwórz
- Załącznik 8 – Oświadczenie współwłaściciela przedsiębiorstwa(*.pdf) – otwórz
- Załącznik 9 – Deklaracja małżonka współwłaściciela przedsiębiorstwa(*.pdf) – otwórz
- Załącznik 10 – Informacja o przetwarzaniu danych osobowych (*.pdf) – otwórz
4) Formularz umowy o przyznaniu pomocy następcy prawnemu/nabywcy
- Umowa o przyznaniu pomocy następcy prawnemu / nabywcy określająca warunki kontynuowania realizacji operacji (.pdf) – otwórz
- Załącznik nr 4 do umowy o przyznaniu pomocy następcy prawnemu/nabywcy -Informacja o przetwarzaniu danych osobowych (.pdf) – otwórz
- Załącznik nr 2 do umowy o przyznaniu pomocy następcy prawnemu/nabywcy – Wykaz działek ewidencyjnych, na których realizowana będzie operacja trwale związana z nieruchomością (.pdf) – otwórz
5) Formularz wniosku o płatność (wersja 4z)
- Umowa o przyznaniu pomocy następcy prawnemu / nabywcy określająca warunki kontynuowania realizacji operacji (*.pdf) – otwórz
- Załącznik nr 2 do umowy o przyznaniu pomocy następcy prawnemu/nabywcy -Wykaz działek ewidencyjnych, na których realizowana będzie operacja trwale związana z nieruchomością (*.pdf) – otwórz
- Załącznik nr 4 do umowy o przyznaniu pomocy następcy prawnemu/nabywcy – Informacja o przetwarzaniu danych osobowych (*.pdf) – otwórz
6) Instrukcja wypełniania wniosku o płatność (wersja 4z) – otwórz