PAKIET DLA PUNKTÓW SPRZEDAŻY PRODUKTÓW LOKALNYCH KRAINY ŁĘGÓW ODRZAŃSKICH

W ramach operacji własnej realizujemy działania, które mają na celu zwiększenie rozpoznawalności produktów lokalnych oraz wzmocnienie marki Krainy Łęgów Odrzańskich przez pakiet działań promocyjnych dla usługodawców i producentów rozwijających się pod marką „Krainy Łęgów Odrzańskich”, skierowany do punktów dystrybuujących i sprzedających produktu lokalne, a być może to co najważniejsze w obecnych czasach to zaistnienie firmy w Internecie.

Określenie „produkt lokalny” odnosi się do najmniejszej jednostki opisującej pochodzenie żywności i jest zazwyczaj kojarzone z bezpośrednią relacją między konsumentem a producentem żywności lub przynajmniej z faktem, że konsument zna miejsce produkcji żywności. Dążymy do tego żeby skrócić maksymalnie łańcuch dostaw pomiędzy producentem a konsumentem tworząc zorganizowaną sieć dystrybucji punktów, w których zarówno były by dostępne nasze produkty jak również możliwe było by odebranie zamówionych wcześniej w Internecie Koszy Łęgowych.
Podmioty, które zdecydują się na udział we wspólnym projekcie mogą liczyć na rozwój rynku krótkich dostaw i promocji lokalnych produktów Krainy Łęgów Odrzańskich w kierunku coraz lepszej organizacji w tworzeniu na dalszych etapach rozwoju:

  • Kulinarnych podróży Szlakiem Odry;
  • Odrzańskie Centrum Produktów i Usług KŁO

OGŁOSZENIE NABORU NA PKT SPRZEDAŻY Produktów lokalnych KŁO

Cel główny: stworzenie sieci sprzedaży lokalnych produktów, w tym punktów odbioru Koszy Łęgowych.


RODZAJ WSPARCIA W RAMACH PAKIETU

Wsparcie jest podzielone na bezpośrednie dotyczące miejsca sprzedażowego nastawionego sprzedaż produktów lokalnych z Krainy Łęgów Odrzańskich wraz z dystrybucją Koszy Łęgowych i pośrednie wzmacniające markowe produkty z Krainy Łęgów Odrzańskich.

Bezpośrednie
Wyposażenie punktów sprzedaży w odpowiednie narzędzia marketingowe

1. Narzędzia, do identyfikacji POS (POINT OF SALE MARKETING)

Wykorzystywane będą do promocji lokalnych producentów i usługodawców działających pod marką „Krainy Łęgów Odrzańskich” dostosowanych do różnych warunków sprzedażowych i promocyjnych, w celu wzmocnienia marki w miejscu ich dystrybucji.

Dobór narzędzi POS nastąpi po oględzinach punktu sprzedażowego według kategorii obiektów, z dostępnych narzędzi w postaci:

  1. pieczątka do znakowania opakowań – toreb papierowych, papieru opakowaniowego, pieczątką z logotypem KŁO. Parametry: – rozmiar: 20×20 mm (12 sztuk)
    – rozmiary: 40x40mm (12 sztuk), 60x60mm (12 sztuk) – owalne, jeden kolor
  2. torby lniane z nadrukiem logo Krainy Łęgów Odrzańskich jako gadżet promocyjny w celu wyróżnienia świadomych konsumentów i fanów produktów z regału KŁO. (dla stałych klientów)
  3. podkładki pod butelkę z logo Krainy Łęgów Odrzańskich jako gadżet promocyjny w celu wyróżnienia świadomych konsumentów i fanów produktów z regału KŁO.
  4. potykacz/tablica do pisania kredą drewniany, drewno ciemne, bejcowane (rozmiar standard – b2, +/- 500×700, dwustronny) – 10 szt.;
  5. Ulotka informująca o walorach i jakości produktów. Parametry: 3DL łamane do DL – papier: kreda 170g, zadruk 4+4 – 10000 szt.;
  6. flaga typu Finder forma oznakowania miejsc sprzedaży produktów w formie jarmarków KŁO.
  7. witacz zamontowany na fasadzie lub w strefie wejściowej na teren obiektu;
  8. oznakowanie produktów – naklejka;
  9. oznakowanie produktów – etykieta wisząca;
  10. Regał ekspozycyjny obrędowany logotypem Krainy Łęgów Odrzańskich; podstawowe wymiary to 2 m x 0,80 m drewniany z pięcioma półkami
  1. Zestaw Piknikowy – z linią produktów piknikowych obrędowanych logotypami marek Krainy Łęgów Odrzańskich w idei Slow Łęg na biwak. Wykreowanie wizerunku Krainy jako miejsca kojarzącego się z biwakiem na łonie natury. w skład którego wchodzą:
    – kosz wiklinowy – zestaw naczyń ceramicznych z monogramem KŁO;
    – komplet sztućców
    – 4 serwetki
    – 4 ściereczki
    – fartuszek
    – koc piknikowy

2. Udział w systemie sprzedaży Kosz Łęgowy
Dostęp do 32-stronnicowej publikacji o produkcie usługowo/sprzedażowym pt. Koszu Łęgowym i związaną z niniejszą inicjatywą sprzedażowo-promocyjno- marketingową wraz z szeregiem działań marketingowych.

Kosze Łęgowe to kompozycja lokalnych produktów wytworzonych przez rodzimych wytwórców sprzedawanych jako kosze prezentowe . Produkty dobieramy tak żeby znalazło się w nich jak najwięcej różnorodnych produktów od wszystkich producentów. Ważna będzie gotowość podmiotów do współpracy i rozwoju pomysłu sprzedażowego dopasowanego do potrzeb klientów w różnych okresach.

3. Wsparcie w przygotowaniu wspólnego wniosku
o przyznanie pomocy w wysokości 100 tyś zł w ramach Projektu Współpracy pomiędzy podmiotami gospodarczymi na rzecz wsparcia funkcjonowania sieci sprzedażowej. Wypracowania działań na podstawie potrzeb i problemów funkcjonowania sieci w celu osiągniecia zysków.

Pośrednie
Realizacja kampanii promującej „markowych” usługodawców i producentów w postaci przygotowania:

1. Podstrona na portalu www
Celem tego serwisu ma być pomoc w kojarzeniu osób produkujących lokalną żywność z osobami chcącymi ją kupić. Konsumenci mają możliwość wyszukania sklepów, punktów sprzedaży i sklepów internetowych, jak również mogą skorzystać z linków do stron prowadzonych przez stowarzyszenia i inne organizacje, informujących, gdzie można kupić lokalną żywność.
Dodatkowo strona ma mieć możliwość wyszukania produktów do własnego indywidualnego skonfigurowania KOSZA ŁĘGOWEGO z możliwością wskazania punktu odbioru Kosza lub jego zamówienia z dostawą kurierem.

System ma tak działać żeby:

2. Spot/Filmik reklamowy w stylu SLOW ŁĘG, które wyświetlane będą na telebimach umieszczonych w poszczególnych punktach sprzedażowych, u partnerów i na stronie www.lgdodra.pl.

3. Projektor Iluminacji – Zapewni możliwość wyświetlania obrazu na eventach, konferencjach, wystawach, targach. Dzięki niemu będzie możliwe przybliżenie szerszemu gronu odbiorców naszego regionu i dokonań naszych markowych producentów i usługodawców. Projektor będzie przechodni i będzie czasowo montowany u poszczególnych Partnerów.


ZAKRES PRZEDMIOTOWY

Nabór zgłoszeń na 10 punktów sprzedażowych i dystrybucyjnych na terenie Krainy Łęgów Odrzańskich gotowych do podjęcia współpracy polegającej na sprzedaży produktów lokalnych oraz ich dystrybuowania w ramach inicjatywy Kosz Łęgowy.

Ocenie poddane będą punkty sprzedaży produktów lokalnych według przydatności i wpływu na jak najszersze oddziaływanie oraz pod kątem wzmocnienia marki Krainy Łęgów Odrzańskich. Przewidujemy wzmocnienie w punktów w 6 różnych kategoriach:

KATEGORIE POMIESZCZEŃ SPRZEDAŻOWYCH:

  1. WARZYWNIAK (bardzo miejsce małe, kubatura mała)
  2. LOKALNY SKLEPIK (mała przestrzeń sprzedażowa)
  3. PRZESTRZEŃ SPRZEDAŻOWA ŚREDNIA (kącik w lokalu gastronomicznym)
  4. PRZESTRZEŃ SPRZEDAŻOWA DUŻA (Wydzielona przestrzeń sprzedażowa)
  5. JARMARK KŁO w ramach lokalnych, regionalnych, ogólnopolskich czy europejskich wydarzeń
  6. MOBILNY PUNKT SPRZEDAŻY

Ważne!

– Określenie w swoim zgłoszeniu do jakiej kategorii pasuje własna przestrzeń sprzedażowa;
– Zakres produktów jakie jest gotowy przyjąć do sprzedaży (Lista producentów i produktów w załączeniu)
– Posiadanie profilu facebookowego.
– Częstotliwość odbierania poczty email?
– Określenie poziomu gotowości do współpracy
– Gotowość do nabycia wiedzy o produktach przez personel i tworzenia story telling produktów
– Rysunek poglądowy miejsca


KRYTERIA OCENY

Organizator powołuje komisję konkursu, która oceniając przedstawione punkty będzie brała pod uwagę następujące.

Kryteria:
– ogólne wrażenie miejsca zbywania produktów (pkt. od 1 – 6)
– dotychczasowa współpraca w ramach Krainy Łęgów Odrzańskich (pkt od 1 – 6)
– atrakcyjność miejsca – usytuowanie w stosunku do szlaków turystycznych (pkt. od 1 – 6)
– ilość potencjalnych odbiorców (pkt. od 1 – 6)
– możliwość magazynowania produktów (pkt. od 1-6)


PRZEBIEG I CZAS TRWANIA KONKURSU

Zgłoszenia na udostępnionym formularzu należy dostarczyć do dnia 30 maja 2020 roku z dokładnym opisem, której kategorii dotyczą, nazwą wykonawcy, krótkim opisem działalności.
– zgłoszenia ocenione zostaną w terminie do 14 dni od dnia zakończenia naboru.
– wyniki konkursu będą ogłoszone na stronie www.lgdodra.pl
– organizator zastrzega sobie prawo do przyznania dodatkowych benefitów zależnych od miejsca wyboru punktów


INFORMACJE DODATKOWE

Organizator zastrzega sobie prawo do zmian w powyższym regulaminie.
Dodatkowe informacje można uzyskać w biurze Stowarzyszenia LGD Kraina Łęgów Odrzańskich:
pl. Kopernika 6, 59-230 Prochowice, tel . nr 76/858 45 45 e-mail. lgdodra@op.pl www.lgdodra.pl