PAKIET DLA PUNKTÓW SPRZEDAŻY PRODUKTÓW LOKALNYCH KRAINY ŁĘGÓW ODRZAŃSKICH
W ramach operacji własnej realizujemy działania, które mają na celu zwiększenie rozpoznawalności produktów lokalnych oraz wzmocnienie marki Krainy Łęgów Odrzańskich przez pakiet działań promocyjnych dla usługodawców i producentów rozwijających się pod marką „Krainy Łęgów Odrzańskich”, skierowany do punktów dystrybuujących i sprzedających produktu lokalne, a być może to co najważniejsze w obecnych czasach to zaistnienie firmy w Internecie.
Określenie „produkt lokalny” odnosi się do najmniejszej jednostki opisującej pochodzenie żywności i jest zazwyczaj kojarzone z bezpośrednią relacją między konsumentem a producentem żywności lub przynajmniej z faktem, że konsument zna miejsce produkcji żywności. Dążymy do tego żeby skrócić maksymalnie łańcuch dostaw pomiędzy producentem a konsumentem tworząc zorganizowaną sieć dystrybucji punktów, w których zarówno były by dostępne nasze produkty jak również możliwe było by odebranie zamówionych wcześniej w Internecie Koszy Łęgowych.
Podmioty, które zdecydują się na udział we wspólnym projekcie mogą liczyć na rozwój rynku krótkich dostaw i promocji lokalnych produktów Krainy Łęgów Odrzańskich w kierunku coraz lepszej organizacji w tworzeniu na dalszych etapach rozwoju:
- Kulinarnych podróży Szlakiem Odry;
- Odrzańskie Centrum Produktów i Usług KŁO
OGŁOSZENIE NABORU NA PKT SPRZEDAŻY Produktów lokalnych KŁO
Cel główny: stworzenie sieci sprzedaży lokalnych produktów, w tym punktów odbioru Koszy Łęgowych.
RODZAJ WSPARCIA W RAMACH PAKIETU
Wsparcie jest podzielone na bezpośrednie dotyczące miejsca sprzedażowego nastawionego sprzedaż produktów lokalnych z Krainy Łęgów Odrzańskich wraz z dystrybucją Koszy Łęgowych i pośrednie wzmacniające markowe produkty z Krainy Łęgów Odrzańskich.
Bezpośrednie
Wyposażenie punktów sprzedaży w odpowiednie narzędzia marketingowe
1. Narzędzia, do identyfikacji POS (POINT OF SALE MARKETING)
Wykorzystywane będą do promocji lokalnych producentów i usługodawców działających pod marką „Krainy Łęgów Odrzańskich” dostosowanych do różnych warunków sprzedażowych i promocyjnych, w celu wzmocnienia marki w miejscu ich dystrybucji.
Dobór narzędzi POS nastąpi po oględzinach punktu sprzedażowego według kategorii obiektów, z dostępnych narzędzi w postaci:
- pieczątka do znakowania opakowań – toreb papierowych, papieru opakowaniowego, pieczątką z logotypem KŁO. Parametry: – rozmiar: 20×20 mm (12 sztuk)
– rozmiary: 40x40mm (12 sztuk), 60x60mm (12 sztuk) – owalne, jeden kolor - torby lniane z nadrukiem logo Krainy Łęgów Odrzańskich jako gadżet promocyjny w celu wyróżnienia świadomych konsumentów i fanów produktów z regału KŁO. (dla stałych klientów)
- podkładki pod butelkę z logo Krainy Łęgów Odrzańskich jako gadżet promocyjny w celu wyróżnienia świadomych konsumentów i fanów produktów z regału KŁO.
- potykacz/tablica do pisania kredą drewniany, drewno ciemne, bejcowane (rozmiar standard – b2, +/- 500×700, dwustronny) – 10 szt.;
- Ulotka informująca o walorach i jakości produktów. Parametry: 3DL łamane do DL – papier: kreda 170g, zadruk 4+4 – 10000 szt.;
- flaga typu Finder forma oznakowania miejsc sprzedaży produktów w formie jarmarków KŁO.
- witacz zamontowany na fasadzie lub w strefie wejściowej na teren obiektu;
- oznakowanie produktów – naklejka;
- oznakowanie produktów – etykieta wisząca;
- Regał ekspozycyjny obrędowany logotypem Krainy Łęgów Odrzańskich; podstawowe wymiary to 2 m x 0,80 m drewniany z pięcioma półkami
- Zestaw Piknikowy – z linią produktów piknikowych obrędowanych logotypami marek Krainy Łęgów Odrzańskich w idei Slow Łęg na biwak. Wykreowanie wizerunku Krainy jako miejsca kojarzącego się z biwakiem na łonie natury. w skład którego wchodzą:
– kosz wiklinowy – zestaw naczyń ceramicznych z monogramem KŁO;
– komplet sztućców
– 4 serwetki
– 4 ściereczki
– fartuszek
– koc piknikowy
2. Udział w systemie sprzedaży Kosz Łęgowy
Dostęp do 32-stronnicowej publikacji o produkcie usługowo/sprzedażowym pt. Koszu Łęgowym i związaną z niniejszą inicjatywą sprzedażowo-promocyjno- marketingową wraz z szeregiem działań marketingowych.
Kosze Łęgowe to kompozycja lokalnych produktów wytworzonych przez rodzimych wytwórców sprzedawanych jako kosze prezentowe . Produkty dobieramy tak żeby znalazło się w nich jak najwięcej różnorodnych produktów od wszystkich producentów. Ważna będzie gotowość podmiotów do współpracy i rozwoju pomysłu sprzedażowego dopasowanego do potrzeb klientów w różnych okresach.
3. Wsparcie w przygotowaniu wspólnego wniosku
o przyznanie pomocy w wysokości 100 tyś zł w ramach Projektu Współpracy pomiędzy podmiotami gospodarczymi na rzecz wsparcia funkcjonowania sieci sprzedażowej. Wypracowania działań na podstawie potrzeb i problemów funkcjonowania sieci w celu osiągniecia zysków.
Pośrednie
Realizacja kampanii promującej „markowych” usługodawców i producentów w postaci przygotowania:
1. Podstrona na portalu www
Celem tego serwisu ma być pomoc w kojarzeniu osób produkujących lokalną żywność z osobami chcącymi ją kupić. Konsumenci mają możliwość wyszukania sklepów, punktów sprzedaży i sklepów internetowych, jak również mogą skorzystać z linków do stron prowadzonych przez stowarzyszenia i inne organizacje, informujących, gdzie można kupić lokalną żywność.
Dodatkowo strona ma mieć możliwość wyszukania produktów do własnego indywidualnego skonfigurowania KOSZA ŁĘGOWEGO z możliwością wskazania punktu odbioru Kosza lub jego zamówienia z dostawą kurierem.
System ma tak działać żeby:
2. Spot/Filmik reklamowy w stylu SLOW ŁĘG, które wyświetlane będą na telebimach umieszczonych w poszczególnych punktach sprzedażowych, u partnerów i na stronie www.lgdodra.pl.
3. Projektor Iluminacji – Zapewni możliwość wyświetlania obrazu na eventach, konferencjach, wystawach, targach. Dzięki niemu będzie możliwe przybliżenie szerszemu gronu odbiorców naszego regionu i dokonań naszych markowych producentów i usługodawców. Projektor będzie przechodni i będzie czasowo montowany u poszczególnych Partnerów.
ZAKRES PRZEDMIOTOWY
Nabór zgłoszeń na 10 punktów sprzedażowych i dystrybucyjnych na terenie Krainy Łęgów Odrzańskich gotowych do podjęcia współpracy polegającej na sprzedaży produktów lokalnych oraz ich dystrybuowania w ramach inicjatywy Kosz Łęgowy.
Ocenie poddane będą punkty sprzedaży produktów lokalnych według przydatności i wpływu na jak najszersze oddziaływanie oraz pod kątem wzmocnienia marki Krainy Łęgów Odrzańskich. Przewidujemy wzmocnienie w punktów w 6 różnych kategoriach:
KATEGORIE POMIESZCZEŃ SPRZEDAŻOWYCH:
- WARZYWNIAK (bardzo miejsce małe, kubatura mała)
- LOKALNY SKLEPIK (mała przestrzeń sprzedażowa)
- PRZESTRZEŃ SPRZEDAŻOWA ŚREDNIA (kącik w lokalu gastronomicznym)
- PRZESTRZEŃ SPRZEDAŻOWA DUŻA (Wydzielona przestrzeń sprzedażowa)
- JARMARK KŁO w ramach lokalnych, regionalnych, ogólnopolskich czy europejskich wydarzeń
- MOBILNY PUNKT SPRZEDAŻY
Ważne!
– Określenie w swoim zgłoszeniu do jakiej kategorii pasuje własna przestrzeń sprzedażowa;
– Zakres produktów jakie jest gotowy przyjąć do sprzedaży (Lista producentów i produktów w załączeniu)
– Posiadanie profilu facebookowego.
– Częstotliwość odbierania poczty email?
– Określenie poziomu gotowości do współpracy
– Gotowość do nabycia wiedzy o produktach przez personel i tworzenia story telling produktów
– Rysunek poglądowy miejsca
KRYTERIA OCENY
Organizator powołuje komisję konkursu, która oceniając przedstawione punkty będzie brała pod uwagę następujące.
Kryteria:
– ogólne wrażenie miejsca zbywania produktów (pkt. od 1 – 6)
– dotychczasowa współpraca w ramach Krainy Łęgów Odrzańskich (pkt od 1 – 6)
– atrakcyjność miejsca – usytuowanie w stosunku do szlaków turystycznych (pkt. od 1 – 6)
– ilość potencjalnych odbiorców (pkt. od 1 – 6)
– możliwość magazynowania produktów (pkt. od 1-6)
PRZEBIEG I CZAS TRWANIA KONKURSU
Zgłoszenia na udostępnionym formularzu należy dostarczyć do dnia 30 maja 2020 roku z dokładnym opisem, której kategorii dotyczą, nazwą wykonawcy, krótkim opisem działalności.
– zgłoszenia ocenione zostaną w terminie do 14 dni od dnia zakończenia naboru.
– wyniki konkursu będą ogłoszone na stronie www.lgdodra.pl
– organizator zastrzega sobie prawo do przyznania dodatkowych benefitów zależnych od miejsca wyboru punktów
INFORMACJE DODATKOWE
Organizator zastrzega sobie prawo do zmian w powyższym regulaminie.
Dodatkowe informacje można uzyskać w biurze Stowarzyszenia LGD Kraina Łęgów Odrzańskich:
pl. Kopernika 6, 59-230 Prochowice, tel . nr 76/858 45 45 e-mail. lgdodra@op.pl www.lgdodra.pl